Benjamin Biolay a dat tot timpul impresia că este noul Serge Gainsbourg. Un Everest al muzicii universale, un icon francez, un semi zeu al muzicii contemporane, Gainsbourg are din când în când candidați pentru fotoliul său, în care stă în continuare foarte confortabil, având parte numai de epigoni. Biolay avea toare datele, și ceva în plus, pentru a-l concura pe maestru. Și totuși Gainsbourg rămâne inegalabil. Benjamin Biolay livrează în 2016 albumul cu numărul opt, Palermo Hollywood. Discul are un sunet cinematic de sountrack, spiritul lui Morricone este prezent, iar producția este fascinantă, Biolay apelând la instrumente cu coarde, coruri și, normal, versuri excepționale. Cântecul Palermo Hollywood respiră Argentina (pe care Benjamin o iubește enorm), este plină de culoare locală, dar, cumva, Biolay iși conservă identitatea. Acea de artist cuprins de dragoste pentru Cohen, Miossec, Alain Souchon și, evident, Serge Gainsbourg.
Foto: www.lesinrocks.com